Po co lekarzowi wizytówka Google?

Po co lekarzowi wizytówka Google?

Jednym z ważniejszych elementów działań marketingowych, których celem jest zwiększenie widoczności placówki medycznej w internecie, jest stworzenie wizytówki Google dla medycyny, czyli profilu Google Moja Firma.

Jest to o tyle warte uwagi, że nie jest to forma reklamy, która w przypadku usług medycznych, od pewnego czasu jest mocno ograniczona. Można tu bowiem zamieszczać ważne dla pacjentów informacje na temat działalności gabinetu, szpitala, kliniki czy większych centrów medycznych. A to tylko wybrane działania marketingowe, których prowadzenie umożliwia Google Moja Firma.

Jak jeszcze można wykorzystać stworzony tu profil?

Wizytówki Google dla medycyny — dlaczego warto je posiadać

Profil Google Moja Firma bardzo mocno wspiera pozycjonowanie lokalne, co niesie ze sobą ogromne korzyści dla placówki medycznej, niezależnie od jej wielkości i rozpoznawalności. Wzmocnienie w ten sposób innych działań marketingowych możne pozytywnie wpłynąć na skuteczność pozyskiwania nowych pacjentów, zwłaszcza tych zamieszkujących najbliższą okolicę.

Co dokładnie przemawia za tym, by stworzyć mocny i profesjonalnie wyglądający profil i jakie korzyści niesie on dla obu stron?

Pomoc w dotarciu do placówki medycznej dzięki Mapie Google

Zważywszy na fakt, iż większość użytkowników smartfonów używa ich do lokalizacji ważnych dla siebie punków na mapie miasta i okolicy, w której mieszkają, to trudno o lepsze wsparcie w trafieniu do wybranego lekarza czy fizjoterapeuty. Nie muszą od razu zrobić tego fizyczne, ale wizytówka Google Moja Firma pozwoli im na sprawdzenie aktualnej oferty zabiegów, badań, czy konsultacji u wybranego specjalisty. A gdy uznają, że warto skorzystać z pomocy właśnie w tej placówce medycznej, od umówienia się na wizytę dzieli ich tylko krok, a dokładnie tyle metrów, ile wskaże im Mapa Google w smartfonie.

Możliwość podzielenia się opinią na profilu Google Moja Firma

Wiele osób szuka w Internecie opinii nie tylko na temat wybranych produktów, które zamierzają nabyć. Sprawdzają też, co inni sądzą na temat wybranego lekarza czy jakości świadczonych usług w wybranej poradni. Sami też po skorzystaniu z zabiegu mogą taką opinią się podzielić na profilu lekarza, który go wykonywał lub centrum medycznego. Warunkiem jest posiadanie wizytówki Google dla medycyny.

To nie wszystko, ponieważ na zostawione tu opinie można, a nawet warto odpowiadać. To bardzo dobra okazja do interakcji z pacjentem i wyrażenie wdzięczności za wizytę bądź odniesienie się do jego niezadowolenia.

Edukacja pacjentów poprzez umieszczanie wartościowych treści

Profil Google Moja Firma pozwala na jeszcze więcej działań marketingowych. Stąd warto tu zamieszczać aktualne opisy usług i produktów, skróty tekstów blogowych, których pełną treść można przeczytać na stronie internetowej, czy też materiały wideo. Tego rodzaju treści powinny być odpowiednio przygotowane pod kątem SEO, by w ten sposób wzmocnić pozycję placówki medycznej w wynikach wyszukiwania Google.

Informowanie o konkretnych działaniach placówki

Wizytówki Google dla medycyny to również cenne źródło informacji, gdy chodzi o konkretne działania gabinetów i poradni medycznych. To właśnie one wyświetlają się osobom, które chcą się dowiedzieć, w jakich godzinach przyjmują lekarze, jaki jest numer do rejestracji lub też czy można na miejscu wykonać badania laboratoryjne. Dlatego profil Google Moja Firma powinien być na bieżąco aktualizowany. Również wtedy, gdy placówka z różnych powodów jest zamknięta lub wyjątkowo skrócone zostały godziny jej otwarcia. To właśnie w taki sposób buduje się zaufanie pacjentów i pokazuje, że ich potrzeby są dla lekarzy bardzo ważne.

Wpis sponsorowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *